Wednesday, 20 March 2013

STITCHING THE NIGHT AWAY

The night of history focused on craftsmanship this year. You could see me at work yesterday.
(Nederlands onderaan)


I showed how I make my contemporary leather goods using the traditional method. I was working on a handbag. It's fully hand stitched using the saddle stitch.  It was also the last chance to visit the exhibition ‘handmade in Brugge’.
See me at work during the night of history in the video below! (zoomin.tv)

The night of history is an initiative of ‘het Davidsfonds’. Quartier BricolĂ© invited me to show my stitching skills.


De Nacht van de Geschiedenis focuste voor de elfde editie op vakmanschap! Gisteren,  demonstreerde ik mijn ambacht in het Provinciaal Hof te Brugge. Ik toonde hoe ik met behulp van de traditionele zadelmakerssteek hedendaagse lederwaren vervaardig. Ik was de laatste stikkingen aan het aanbrengen op een handtas. Alle handtassen worden volledig genaaid met de hand. De nacht van de geschiedenis was tevens de afsluiter van de expo ‘handmade in Brugge’.
Je kunt mij aan het werk zien in het filmpje hieronder! (zoomin.tv)

De nacht van de geschiedenis is een initiatief van het Davidsfonds. Quartier Bricolé nodigde mij uit om mijn ambacht te demonstreren aan het publiek in het kader van 'handmade in Brugge'.

video

No comments:

Post a Comment